इतिहासकार
लूकाले लेखेका छन्, “कैसर
तिबेरिअसका शासनकालको पन्ध्रौँ वर्षमा
पन्तियस पिलातस यहूदीयाका हाकिम
थिए । त्यस
बेला हेरोद गालीलका
शासक थिए, र
तिनका भाइ फिलिप
इतुरिया र त्राखोनितिसका
शासक थिए, अनि
लुसानियास अबिलेनेका शासक थिए”
(लूका ३:१)
। यस पदको
अन्त्यमा “लुसानियास अबिलेनेका शासक
थिए” भनी लूकाले
प्रस्ट पारेका छन् । लूकाको
विवरणअनुसार शासक लुसानियास
करिब ख्रीष्टाब्द २७
मा शक्तिमा थिए
। तर उक्त
समयमा लुसानियासले शासन
गरेका थिए भनी उल्लेख
गरेकाले वर्षौंसम्म सन्देहवादीहरूले लूकाको
ऐतिहासिक विवरणमाथि प्रश्न तेर्साउँदै
आएका थिए ।
प्रश्न गर्नुको कारण प्रस्ट
थियो: इतिहासकारहरूलाई एक
जना मात्र लुसानियासको
बारेमा ज्ञान थियो जसले
४०–३६ ख्रीष्टपूर्वमा
खाल्सिसमा शासन गरेका
थिए । यो
भनेको लूकाले उल्लेख
गरेको मितिभन्दा झण्डै
६५ वर्ष अगाडिको
मिति हो ।
त्यसो भए, के
लूकाद्वारा अभिलिखित “लुसानियास” काल्पनिक
व्यक्ति थिए त
? कदापि होइन ।
पुरातत्त्वविद्याले हामीलाई यस कठिनाइको
समाधान गर्न मदत
पुर्याएको
छ ।
दमस्कस
नजिकै रोमी सम्राट्
तिबेरिअसको शासनकाल (ख्रीष्टाब्द १४–३७) को
एउटा शिलालेख पत्ता
लागेको छ जसमा
इतिहासकार लूकाले भनेझैँ लुसानियासको
नाउँ उल्लेख गरिएको
छ ।
अब
प्रश्न यो हो
कि शिलालेखमा उल्लिखित
लुसानियास लूकाद्वारा अभिलिखित लुसानियास
नै हो भनेर
कसरी थाहा पाउने
? उक्त शिलालेखको अंश यस्तो
छ: “अगस्टस प्रभुहरूका
उद्धारको लागि ...।” अगस्ट
एउटा उपाधि थियो
। एकै पटक
दुई जना मानिसले
यो उपाधि धारण
गरेको समय तिबेरिअसको
शासनकालमा मात्रै थियो ।
त्यस बेला तिबेरिअस
र तिनकी आमा
लिभिया दुवैले “अगस्टस” भन्ने
उपाधि लिएका थिए
। ख्रीष्टाब्द
१४ मा कैसर
अगस्टस (अर्थात् ओक्टाभियन) को
निधनपश्चात् उनले यो
उपाधि धारण गरेकी
थिइन् । २९
मा उनको निधन
भयो । तसर्थ,
त्यो शिलालेख ख्रीष्टाब्द
१४–२९ को
बिचमा तयार पारिएको
हुनुपर्छ ।
तब
हामी प्रस्ट हुन
सक्छौँ कि लुसानियास
नाउँ गरेका दुई
जना बेग्लाबेग्लै शासकहरू
इतिहासमा बाँचेका रहेछन् ।
लूकाले पछिल्लो लुसानियासको उल्लेख
गरेका हुन् भनी
पुरातत्त्वविद्याले छर्लङ्ग पारेको छ
। फेरि एक
पटक बाइबलका आलोचकहरू
गलत साबित भए
पनि इतिहासकार लूका
साँचो ठहरिए ।